fbpx
Staging Masters logo

Jak przekonać klienta do zainwestowania w home staging?

Proces sprzedaży nieruchomości lub oddania go pod najem nie zawsze przebiega gładko i bez przeszkód. Czasem wiąże się z brakiem zainteresowania ze strony potencjalnych kupców. W takich okolicznościach sięga się po pomoc home stagera. Stoi przed nim ważne zadanie dotyczące podniesienia wartości sprzedawanej nieruchomości, więc musi wykazać się należytym profesjonalizmem. W jaki sposób może on przekonać klienta do swoich usług?

Profesjonalizm jest w cenie

Klient może się wahać czy aby na pewno skorzystać ze specjalistycznych usług home stagingu. W podjęciu decyzji pomocny jest profesjonalizm. Z tego też powodu warto, będąc już home stagerem odrobić zadanie domowe. Polegać ono powinno na gruntownej analizie rynkowej. Dobra orientacja w cenach nieruchomości na podobnym poziomie w okolicy, uwzględnienie lokalizacji sprzedawanej nieruchomości i znajomość oczekiwań kupców grają tu niepoślednią rolę. Wywołanie pozytywnego pierwszego wrażenia na kliencie jest tu kluczowe. Na podstawie odbioru profesjonalizmu home stagera podejmowana jest ostateczna decyzja klienta. Specjalista od sprzedaży powinien rozmawiać z klientem o konkretach. Nie tylko fachowa wiedza dotyczące rynku nieruchomości jest ważna, ale i pomysły, koncepcje na skuteczne podniesienie wartości domu lub mieszkania. Przy czym warto mieć z tyłu głowy odpowiednie proporcje. W pewnych przypadkach przesadne inwestowanie w podniesienie wartości lokalu zwyczajnie się nie zwróci, o czym warto poinformować klienta. Wiąże się to z kolejną kwestią, którą kieruje się klient, czyli z zaufaniem. Krótko mówiąc, należy przekonać klienta do zainwestowania swoich środków w usługi home stagingowe poprzez okazanie swego profesjonalizmu, dbałość o detale i wzbudzenie w nim zaufania.

Uczciwość i profesjonalizm w każdej sytuacji

Drobne korekty w wykończeniu lokalu mogą podnieść jego wartość rynkową. Profesjonalne zaznajomienie się z podobnymi transakcjami w okolicy na pewno okażą się pomocne. Pozytywne, uczciwe praktyki home stagera wpływają na opinie o nim samym, co procentuje na przyszłość. Przeglądając mieszkanie w bloku, warto darować sobie przesadne inwestowanie w luksusy w lokalu. Instalacja ekskluzywnej armatury czy położenie marmurowych płytek na pewno nie wpłynie na wartość mieszkania. Żaden kupiec szukający mieszkania w bloku nie wyda więcej na zakup. Można wówczas zasugerować bardziej uniwersalne kroki, takie jak wymalowanie ścian w mieszkaniu czy przeprowadzenie drobnych napraw. Takie działania raczej się zwrócą. Przy okazji klient powinien być zadowolony z inwestycji w home staging. Uczciwością warto się wykazać w przypadku nieruchomości będących w naprawdę fatalnym stanie technicznym i usytuowanych w kiepskiej lokalizacji. Co zasugerować inwestorowi, który zgłosi się z chęcią skorzystania z usług home stagingowych?

Uczciwie, z ręką na sercu należy wyjaśnić mu, że zainwestowałby zbyt wiele środków, na coś, co się nie zwróci. Podstawowe przygotowanie lokalu pod kupno obejmujące malowanie ścian, podstawowe naprawy czy wywietrzenie pomieszczeń to powinien być maksimum działań w takich przypadkach. Ostatecznie nie wpłynie to na wzrost ceny nieruchomości.

Podsumowanie

Klient może się wahać nad wydaniem pewnej sumy pieniędzy na home staging. To oczywiste, ponieważ samo zjawisko jest dość świeże na gruncie polskim. Warto przedstawić się z jak najlepszej strony, aby klient miał pewność, że podejmuje dyskusje z prawdziwym specjalistą orientującym się w problematyce sprzedażowej i mającym wiedzę na temat oczekiwań kupców. Profesjonalizm podkreśla również operowania konkretami. Należy wykazać, że określone inwestycje poważnie lub w pewnym stopniu wpływają na wzrost wartości nieruchomości i zainteresowanie wśród potencjalnych nabywców. Wzbudzając w kliencie zainteresowanie, należy wykazać się również uczciwością. Ma to wpływ na odbiór usług home stagingowych i wyrobienie sobie odpowiedniej marki, co przełoży się bezpośrednio na zainteresowanie klientów.