fbpx
Staging Masters logo

Jak przygotować nieruchomość na sprzedaż?

Jak zaprezentować mieszkanie, aby szybko znalazło nowego nabywcę? Jak niedużym kosztem wyeksponować jego zalety i lekko zatuszować elementy prezentujące się nie do końca korzystnie? Jakie zabiegi sprawią, że wartość rynkowa naszej nieruchomości się zwiększy? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące aranżacji pomieszczeń znajdziemy w wielu artykułach z kategorii Home staging. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to inscenizowanie domu czy mieszkania w taki sposób, aby zachwyciło potencjalnych kupujących i umożliwiło szybką i przede wszystkim korzystną sprzedaż.

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

To zdanie to myśl przewodnia Home staging’u. Kluczowe znaczenie podczas kupna nieruchomości mają odczucia towarzyszące podczas pierwszej wizyty. Ważne, aby kupujący „widział siebie” w danym miejscu i umiał wyobrazić sobie, jak robi śniadanie w kuchni, bierze kąpiel w wannie czy pije poranną kawę, patrząc na piękny widok za oknem. Home stager ma za zadanie mu to ułatwić. Przygotowanie mieszkania do sprzedaży nie polega jedynie na jego posprzątaniu. Ważne, by usunąć prywatne przedmioty właścicieli, takie jak ubrania z szaf, zdjęcia z ramek czy zabawki dzieci. Duża ilość mebli także nie jest pożądana. Pomieszczenia powinny być schludne, jasne i przestronne. Warto podczas prezentacji nieruchomości czy w trakcie wykonywania zdjęć ofertowych włączyć dodatkowe oświetlenie – ciepłe światło sprawi, że wnętrza będą wyglądały bardziej przytulnie. Ważną rolę przy prezentacji lokalu pełni także zapach. Zamiast na standardowe odświeżacze powietrza lepiej postawić na wonne kwiaty np. lilaki czy konwalie, bądź na świece zapachowe.

Ile ludzi tyle gustów.

Przygotowując wnętrza do sprzedaży, niestety nie uda nam się trafić w gust każdego kupującego, dlatego należy kierować się zasadą neutralności, tak aby zachęcić do kupna możliwie jak największą ilość osób. Nie można jednak pomylić neutralność z „nijakością”. Każde pomieszczenie powinno być zaaranżowane zgodnie ze swoim przeznaczeniem, łącznie z balkonem czy tarasem. Przed sprzedażą ściany powinny zostać odmalowane -warto postawić tu na ponadczasowe beże i szarości. Nie należy zapominać o aranżacji ścian, np. przy pomocy luster optycznie większy się metraż. Aby dodać wyrazu wnętrzom, stosujemy ciekawe akcenty. Kontrastowe dodatki nie powinny przytłaczać, ale nadawać charakteru pomieszczeniom, zapadając w pamięć potencjalnym kupującym.

Trendy wnętrzarskie a Home staging.

Trendy wnętrzarskie zmieniają się co roku a czasami nawet częściej. Niewyczerpane źródło inspiracji stanowi Internet. Dobrym przykładem są domy gwiazd, których wystrój potrafi zmieniać się wraz ze zmianą pór roku. Czy warto kierować się chwilową modą przy przygotowaniu ofert na sprzedaż? Zapewne będzie to docenione przez osoby, które na bieżąco śledzą aktualne trendy. Trzeba wziąć pod uwagę, że wraz z ich zmianą, przygotowane wnętrza także należy zaktualizować. Będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami np. wypożyczenia mebli czy zmianą dodatków. Jeśli takie zmiany są wkalkulowane w cenę i ostatecznie przekonają do kupna, to zdecydowanie warto. Wszystko zależy od tego, kto stanowi nasz target. Przykładowo w dobie mody na eko i powrotu do natury, plastikowe krzesła na balkonie nie będą wartością dodaną. Rozważając przygotowanie wnętrz zgodnie z aktualną modą, powinniśmy brać pod uwagę głównie elementy ruchome i dodatki. O wiele łatwiej przearanżować pokój wymieniając zasłony i dywan aniżeli usuwać np. tapetę ze ścian czy kamień dekoracyjny, który swego czasu był bardzo popularny.