fbpx
Staging Masters logo

Kto korzysta na home stagingu?

Sprzedaż nieruchomości zawsze wiąże się z pewnymi wyrzeczeniami i kosztami. Planując sprzedaż np. mieszkania, trzeba zaplanować i przewidzieć spotkania z potencjalnymi kupcami. Tak długo jak będzie trwał proces sprzedaży, wszyscy domownicy zamieszkujący dany lokal, mobilizują się, by wszelkimi sposobami zrealizować swoje cele sprzedażowe .

Home staging, czyli jak sprzedać mieszkanie? 

Popularność telewizyjnych kanałów o sprzedaży nieruchomości wprowadziła na polski rynek usługę home stagingHome staging to działania mające na celu przygotowanie wnętrza nieruchomości do sprzedaży lub korzystnego wynajmu. Działania te jednak mają charakter powierzchowny, wykonywane są w błyskawicznym tempie i z myślą o określonym odbiorcy. Jednocześnie, w ślad za zaplanowanymi zmianami w lokalu, powstaje atrakcyjny plan zdjęciowy, który sfotografowany ma przyciągać wzrok wszystkich zainteresowanych. Twórcy home stagingu, wynajmowani specjalnie do tej usługi, zmieniają wnętrze w taki sposób, by nadać mu atrakcyjny charakter i zainteresować nim jak największą ilość potencjalnych kupców.

Jakie korzyści z home stagingu? 

Działania określane jako home staging przynoszą wymierne korzyści zarówno osobie starającej się sprzedać mieszkanie, jak i  przyszłemu właścicielowi nieruchomości. Najważniejsze z nich, to:

  • wymierne korzyści finansowe: istotą działań home staging jest poniesienie minimum nakładów, które jednak odmienią znacząco wnętrze i w ten sposób nieruchomość zyska optycznie na wartości sprzedaży czy wynajmu turystycznego
  • zyskuje się czas: home staging przyspiesza sprzedaż czy wynajem, minimalizując zaangażowanie domowników w proces sprzedaży
  • efektywność sprzedaży: kupujący bardzo często nie są w stanie podczas oglądania mieszkania wyobrazić sobie siebie w nowym otoczeniu, home staging tworzy uniwersalną przestrzeń, opartą o uśrednione poczucie komfortu, sprzyjające, obiektywnie ujmujące wnętrze, które przyspiesza proces widzenia w nim siebie, wykorzystania przestrzeni na swoją korzyść
  • wydobycie na wierzch wszystkich atutów danej nieruchomości i wskazanie jej potencjału

Kto korzysta na home stagingu?

Pierwszą odpowiedzią na tak postawione pytanie jest: sprzedający. To on zyskuje najwięcej na tej usłudze, poprzez przyspieszenie i efektywną sprzedaż nieruchomości. Ale czy tylko sprzedający? Wydaje się, że również kupujący zyskuje na home stagingu. Osoba sprzedająca mieszkanie zaprasza do siebie specjalistę home stagingu, który zawodowo zajmuje się aranżacją wnętrz. Zmiany, jakie on wprowadza, są szybkie i powierzchowne, jednak bez trudu pozwalają dostrzec większość atutów danej przestrzeni  i zainspirować kupujących. Wystarczy rozwinąć myśl projektanta, rozszerzyć ją na wszystkie pomieszczenia, uczynić spójną, by zamienić kupowane mieszkanie w najbardziej przytulne miejsce na Ziemi. To dlatego zabieg home stagingu, który wywodzi się z czystego marketingu, pewnego rodzaju manipulacji sprzedażowej, może przynieść bardzo pozytywne efekty i wiele satysfakcji u osób kupujących tak przygotowane nieruchomości.